Mesafeli Satış Sözleşmesi
Table of Contents
MADDE 1 – TARAFLAR
HİZMET SUNAN
Ticari.Ünvanı: DREAM MED SEYAHAT TURIZM VE SAN.TİC LTD ŞİRKETİ
Mersis no: , 0313137470300001 *
Adresi: Hürriyet, Sümbül Sk. No:23, 34192 Bahçelievler/İstanbul, Türkiye
Telefon: +90 542 164 90 90
E-mail: : info@dreammed.com,tr
HİZMET ALAN
Adı–soyadı:
Adresi:
Telefon:
E-mail:
MADDE 2- SÖZLEŞME KONUSU HİZMET ve
KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’e uygun olarak düzenlenmiştir.
İşbu Sözleşme’nin tarafları Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını
bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler.
İşbu sözleşmenin konusu, Hizmet Alanın, Hizmet Sunan’a ait
www.dreammed.com.tr veya sunulan hizmete bağlı diğer alan adları üzerinden
(“Websitesi”) ve/veya Hizmet Sunan tarafından bildirilecek online video görüşme
uygulamaları üzerinden, Görüşme Hizmeti’nin satın alınmasına yönelik elektronik
olarak onayladığı, sözleşmede belirtilen niteliklere sahip hizmetin sunumu ile ilgili
olarak Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
belirlenmesinden ibarettir.
MADDE 3– HİZMET İÇERİĞİ VE SUNUMU
Sözleşme Kullanıcı tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, Hizmet
Alan’ın, Hizmet Sunan’dan satın almış olduğu Hizmet’in sunulması ile ifa edilmiş
olur.
Sözleşme kapsamında sunulan online görüşme hizmeti göndermiş olacağınız
belgeler ve görüşme sırasında aktaracağınız bilgiler ile sınırlı olduğundan, bu
hizmet sağlık kuruluşlarımızda sunduğumuz doğrudan muayene ve tedavinin
alternatifi değildir. Tanı konulması ve tedavi planı oluşturmayı hedeflenmemiştir.
Bu kapsamda size iletilecek görüşlerin ve hizmetin bir bağlayıcılığının olmadığını
ve doğrudan bir muayenenin yerine asla geçmeyeceğini tekrar ve önemle
belirtmek isteriz. İlgili hekimlerimiz tarafından sunulacak görüşler sadece tavsiye
niteliğinde olduğu için doğrudan kendi hekiminizle ya da ilgili uzman
doktorlarımızla bu tavsiyeleri değerlendirmeniz gerektiği hususunda gerekli
bilgilendirmeyi yapmaktayız.
Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma, beyin ve omurilik yaralanmaları, travmalar,
bilinç kaybı, ciddi yanıklar, göğüs ağrısı, kusma ve benzeri durumlarda olayın
meydana gelmesini takip eden ilk 24 saat içinde tıbbi müdahale gerektiren acil
durumlara ilişkin şikâyetler bu hizmet kapsamı dışındadır. Bu belirtilere sahip
kişilerin vakit kaybetmeden ilgili Acil Sağlık Hizmeti Birimlerine başvurmasını
öneririz.
Farklı görüntülü iletişim teknikleri kullanımı sürecinde, hekiminizin yanında ya da
sizin yanınızda bir diğer sağlık profesyoneli ya da sizin yanınızda uygun
gördüğünüz bir yakınınız görüntülü muayene yöntemi sırasında size yardımcı
olmak için yanınızda olabilir. Tüm bu çabalar hekiminizin sizinle hasta-hekim
ilişkisinin sağlandığı standart muayene prosedürleri oluştuğundan ve ek yeterli
bilgi sağlandığından emin olması içindir.
Görüntülü (Online) Doktor Görüşme Hizmeti uygulamasında şikâyetinizle ilgili
doktorumuzun klasik fiziksel muayene yapmadığını ve buna yönelik tanı
koyamayacağını, dolayısıyla geleneksel tıp uygulamalarının yerini asla
tutmayacak olan ve sadece danışma amacıyla oluşturulmuş Online Görüşme
Hizmeti uygulamamızla edineceğiniz bilgileri ilk fırsatınızda hekiminizle
değerlendirmenizi tavsiye etmekteyiz.
Hizmetin sunumu tarafınızın müsaitlik durumuna göre talep ettiğiniz branştan
uygun olan ve tercih ettiğiniz hekimin randevu programı dikkate alınarak seçenek
sunularak, karşılıklı mutabakat ile belirlenen gün ve saat için organizasyon
yapılacaktır.
Randevu tarihi ve saatine mutabık kalınması, hizmetin alımının onaylandığı ve
ödeme yükümlülüğünün doğması anlamına gelmekte olup, randevu gün ve
saatinde mutabık kalınması akabinde Hizmet sunan tarafından ödeme için sanal
posa yönlendirecektir.
MADDE 4- ÖZEL ŞARTLAR
İşbu sözleşme kapsamında sunulacak olan görüşme içeriğinde iletilen bilgiler
kayda alınarak olup, dosya açılacak, kayıtlar Özel Hastaneler Yönetmeliğinin ve
Hasta Hakları Yönetmeliğinin ilgili maddesi kapsamında 20 yıl süre ile muhafaza
edilecektir.
Hizmet Alanın ileteceği belgeler Hizmet Sunan tarafından mahremiyet gözetilerek
değerlendirilecek olsa da hastane içerisinde, belirtmiş olduğunuz sağlık
sorunlarıyla ilgili farklı hekim ya da sağlık personelleri ile paylaşılacağını bu
paylaşımlar nedeniyle herhangi bir hak ihlali talebiniz olmadığını kabul ettiğiniz
varsayılmaktadır.
Sunulan hizmet kapsamında görüşülen hekim tarafından Hizmet Alana başka bir
branş ile görüşmesinin tavsiye edilmesi halinde Hizmet Alan, farklı branşa yönelik
hizmeti Hizmet Sunan’dan almak zorunda olmadığı gibi, talebi halinde ayrıca
ücretlendirme yapılacaktır.
MADDE 5- HİZMET ALANIN BEYAN VE
TAAHHÜTLERİ
Hizmet Alan, adresi kendisi ile bir SMS veya Email link ile paylaşılacak Online
Ödeme web sitesinde yer alan sözleşme konusu hizmetin temel nitelikleri, satış
fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin olarak Hizmet Veren tarafından yüklenen
işbu Sözleşmeyi okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
Hizmet Alan hizmetin sunumu için Hizmet Sunan tarafından detayları randevu
aşamasında belirtilecek Görüntülü Görüşme uygulamasını (Facetime, Whatsapp,
Skype, Google Hangout Meet,vs) uygulamasını hizmet sunumundan evvel
bilgisayar, telefon vs benzeri cihaza kurup, ilgili uygulamayı kullanabilmesi için
hesap oluşturmayı kabul eder.
Hizmet Alan online görüşme hizmetinin kesintisiz ve verimli sunulabilmesi için
internet hızının asgari 8 Mbps olmasını sağlamakla yükümlüdür.
Hizmet Alanın görüntü kalitesi ve internet hızının sözleşmede belirtilen düzeyde
olmaması nedeni ile görüşmenin hiç yapılamamasından ve/veya beklenen ölçüde
yapılamamasından Hizmet Veren sorumlu tutulamaz.
Hizmet Alan, randevu saatlerine riayet etmekle yükümlü olduğu gibi, randevu
saatinden 5 (beş) dakika öncesinde yukarıda belirtilen online uygulama üzerinden
online görüşmenin yapılacağı görüşme odasına bağlanıp, görüşmeye hazır
bulunmak durumundadır. Geç bağlanılması, randevuna saatine uyulmaması ve
bağlantının Hizmet Alandan kaynaklı geç kurulması nedeni ile hizmet süresi
uzatılamaz, bu durumda Hizmet Veren sorumlu tutulamaz.
Hizmet Alanın online görüşme hizmeti sırasında belge ve tıbbi kayıt sunması
halinde görüşme öncesinde ilgili belgelerin tamamını hazır bulundurması
gereklidir. Hizmet Alan, hizmet sunumu sırasında beyan ve ibraz ettiği tahlil,
laboratuar sonucu vs belge ve bilginin kendisine ait olduğunu, güncel ve doğru
olduğunu beyan eder.
Hizmet Alan’a ait kredi kartının Hizmet Sunanın kusurundan kaynaklanmayan bir
şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile
ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini Hizmet Sunana ödememesi
halinde, Hizmet Alan ödemeyi yapmayı taahhüt eder.
Hizmet Alan Görüntülü (Online) Uzman Görüşme Hizmeti uygulamasından
faydalanacak kişi olarak yalnızca kendi bilgilerini ve belgelerini paylaştığını kabul
eder. Bir başkasına ait olan bilgi ve belgelerin paylaşılmasından ve bunun ortaya
çıkması durumunda oluşabilecek özel hayatın gizliliği ihlali suçu başta olmak
üzere, mevzuat kapsamındaki tüm hak ihlallerinden Hizmet Alan sorumludur.
Hizmet Alan tarafından sunulan belgeler Hizmet Sunan tarafından mahremiyet
gözetilerek değerlendirilecek olsa da hastane içerisinde, iletilen sağlık
sorunlarıyla ilgili farklı hekim ya da sağlık personelleri ile paylaşımına onay verir
bu paylaşımlar nedeniyle herhangi bir hak ihlali talebiniz olmadığını beyan eder.
Hizmet Alan tıbbi dosyalarının Hizmet Sunan uzman doktorlarına ulaşması için
kullanılan aracı uygulama/yazılım/hizmetten kaynaklanacak herhangi bir teknik
sorundan ya da hak ihlalinden Hizmet Sunanın sorumlu olmadığını kabul ve
beyan eder. İletilen belgelerin ve bilgilerin internet ortamında paylaşımından
kaynaklı veri güvenliği, saklanması ya da paylaşımı hususlarından Hizmet Sunan
sorumlu değildir. Hizmet Alan Hizmet Sunanın bilgisi dışında internet ortamından
kaynaklı kayıp, mahremiyet ihlali, ya da paylaşımlara ilişkin herhangi bir hak
talebiniz bulunmayacaktır.
Görüntülü (Online) Uzman Görüşme Hizmeti uygulaması ile verdiğiniz iletişim
bilgilerinizin ilgili kuruma ya da erişimin gerçekleştiği aracı yazılım, cihaz ya da
araca aksini bildirmedikçe, hastanemize bağlı kurumlar tarafından bilgilendirme,
tanıtım ve duyuru yoluyla iletişim çalışmaları amacı kapsamında kullanılmasına
ve saklanmasına izin vermiş olduğunuz kabul edilir.
MADDE 6 – CAYMA HAKKI
Hizmet Alanın hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren hizmet sunumuna kadar
hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu Hizmet Sunan
taahhüt eder. Cayma hakkı bildirimi ve sözleşmeye ilişkin sair bildirimler Hizmet
Sunana ait ve yukarıda 1 nolu maddede belirtilen Hizmet Sunan iletişim bilgileri
kanalı ile gönderilebilecektir.
Cayma hakkının kullanılması için bu süre içerisinde Hizmet Sunana mevzuat
hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır.
Ödenen hizmet bedeli randevu saatinden 12 saat öncesine kadar herhangi bir
bedel yansıtılmadan iptal edilebilir. Ancak randevu saatine 12 saatten daha az
sürede iptal edilen hizmetler için %30 hizmet sunum bedeli tahsil edildikten sonra
kalan tutar iadesi yapılır.
MADDE 7 – CAYMA HAKKININ
KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Hizmet Alanın cayma hakkı süresi sona ermeden önce, kendi onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler ile cayma hakkı süresi dolmadan ifa
edilmiş hizmete ilişkin sözleşmeler için Hizmet Alan cayma hakkını kullanamaz.
MADDE 8 – KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI
8.1.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel veri olarak
tanımlanabilecek Hizmet Alana ait ad, soyad, e-posta adresi, T.C. Kimlik
numarası, demografik veriler, mali veriler vb. bilgiler; hizmetleri sunmak, ürün ve
hizmetleri geliştirmek, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini
gerçekleştirmek, -önceden onay verilmesi halinde- hizmetler hakkında pazarlama
faaliyetlerinde kullanılmak, ALICI’ya ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin
yönetimi ve sürdürülmesi ile işbu mesafeli satış sözleşmesi ve sair sözleşmelerin
ifası amacıyla Hizmet Sunan ve iştirakleri tarafından süresiz/süreli kaydedilebilir,
yazılı/manyetik arşivlerde muhafaza edilebilir, kullanılabilir, güncellenebilir,
paylaşılabilir, transfer olunabilir ve sair suretler ile işlenebilir.
8.2.
Hizmet Alan, mevzuata uygun şekilde, her türlü ürün ve hizmetlere ilişkin tanıtım,
reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla, işlem, uygulamaları
için Hizmet Sunan tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama,
bilgisayar, telefon, e-posta/mail, faks, diğer elektronik iletişim araçları ile ticari
elektronik iletişimler yapılabilir, Hizmet Alan kendisine ticari elektronik iletiler
gönderilmesini kabul etmiştir.
8.3.
Hizmet Alan, Hizmet Sunan’a belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri
kullanımı-işlenmelerini ve/veya iletişimleri her zaman için durdurulmasını talep
edebilir. Hizmet Alan’ın bu husustaki açık bildirimine göre, kişisel veri işlemleri
ve/veya tarafına iletişimler yasal azami süre içinde durdurulur; ayrıca dilerse,
hukuken muhafazası gerekenler ve/veya mümkün olanlar haricindeki bilgileri, veri
kayıt sisteminden silinir ya da kimliği belli olmayacak biçimde anonim hale getirilir.
Hizmet Alan isterse kişisel verilerinin işlenmesi ile ilgili işlemler, aktarıldığı kişiler,
eksik veya yanlış olması halinde düzeltilmesi, düzeltilen bilgilerin ilgili üçüncü
kişilere bildirilmesi, verilerin silinmesi veya yok edilmesi, otomatik sistemler ile
analiz edilmesi sureti ile kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz,
verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğrama halinde
giderilmesi gibi konularda Hizmet Sunan’a her zaman başvurabilir ve bilgi alabilir.
Söz konusu başvurular incelenerek yasal süresi içerisinde Hizmet Alan’a
mevzuatta öngörülen sürelerde dönüş yapılacaktır.
8.4.
Hizmetin sunumunda kullanılan programın kendilerine ait gizlilik-güvenlik
politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek ihtilaflar ile menfi
neticelerinden Hizmet Sunan sorumlu değildir.
MADDE 9 – ŞİKÂYETLERİN İLETİMİ VE
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Hizmet Alan, hizmetin sunumu ile ilgili yaşadığı aksaklık, geri bildirim ya da
şikâyetleri : +90 542 164 90 90
nolu telefon numarasından ya da https://wwwdreammed.com.tr/contact
adresinden iletebilir.
İşbu Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
tarafından ilan edilen değere kadar Alıcı’nın yerleşim yerindeki ürünü satın aldığı
veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Sorunları Hakem
Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Tüketici Mahkemeleri
yetkilidir.
MADDE 10- TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ
SONUÇLARI
Hizmet ALAN, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi
çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili
banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Hizmet
Alandan talep edebilir ve her koşulda Hizmet Alan borcundan dolayı temerrüde
düşmesi halinde, Hizmet Alan, borcun gecikmeli ifasından dolayı Hizmet Verenin
oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
MADDE 11 – BİLDİRİMLER, DELİL
SÖZLEŞMESİ VE EKLER
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, Kanunda
sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla yapılacaktır.
Hizmet Alan, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Hizmet Sunanın resmi
defter, kayıt ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu
elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil
teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi
anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
Ön bilgilendirme ve Onam formu işbu Sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası
niteliğindedir. Sözleşmenin imza edilmesi öncesinde Hizmet Alan Ön
bilgilendirme ve onam formu içeriğinde yer alan hizmetin tanımı, sunumu,
kuşşlları, süresi, fiyat bilgisi, cayma hakkı ve süresi başta olmak üzere detaylı
bilgilendirildiğini, Ön Bilgilendirme Formu içeriğini aynen kabul ettiğini beyan eder.
MADDE 12- YÜRÜRLÜK
12 (Oniki) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak, Hizmet Alan
tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve derhal
yürürlüğe girmiştir.
Ihtilaf durumunda “Bodrum Mahkemeleri” sorumludur
Diyabet: Nedenleri, Belirtileri, Komplikasyonları ve Tedavisi
Diyabet: Nedenleri, Belirtileri, Komplikasyonları ve Tedavisi Diyabet, kan şekeri seviyelerinin yüksek olduğu kronik bir hastalıktır. Kan şekeri, vücudunuzun enerji için kullandığı ana kaynaktır. İnsülin adı